söndag 28 november 2010

Välkommen hit!

Välkommen till min blogg!

Här tänkte jag skriva om Ordet utifrån Ordet. Jag som skriver kallar mig enbart för "Eva Helen". Det är oviktigt vem JAG är. Syftet med denna blogg är att förmedla det levande Ordet, och inte mig själv.

Jag kan kort berätta att jag bara är en enkel, vanlig människa i 30-årsåldern. Jag är inte med i någon särskild församling och min tro är enkel. Jag tror på Fadern, Sonen och den helige Anden, och jag tror att hela Bibeln/Ordet är utandad av Gud. Jag tror att "Summan av Ordet är sanning", dvs det går inte att plocka ut enstaka delar ur Ordet och göra en sanning av det, utan vi måste ha hela Ordet. Jag tror inte på Kristendom som en religion. Religion ser jag som människans påhitt - ett sätt att frälsa sig själv, ett sätt att själv styra och ställa istället för att låta Gud vara Gud. Kristendomen är istället tänkt som en relation mellan människan och Gud. Alla människor är lika älskade och välkomna av Gud. Det finns ingen människa som är bättre än någon annan. Tack vare Jesus Kristus försoningsverk på Korset öppnades vägen för människan att komma nära Gud. Vår frälsning beror inte på oss själva, på våra egna gärningar, utan är en gåva från Gud genom Jesus Kristus. Villkoret är att vi öppnar vårt hjärta för Jesus, och låter Honom vara Herre i vårt liv, istället för oss själva.

Och varför skriver jag här? Alla vi kristna är kallade till att vara en del av Kristi kropp. Och just min del i Kristi kropp är för stunden att skriva om Ordet. Så jag gör helt enkelt bara enligt min Faders vilja.

Jag tror att vi lever i den allra sista tiden, dvs den tid strax innan vår Herre Jesus Kristus kommer tillbaka. Mycket som skrivs i denna blogg kommer därför att beröra denna sista tid.

Trevlig läsning, och välkommen tillbaka!