söndag 8 maj 2011

Profetiskt tilltal - Vandra med Herren

Jag vill här dela med mig av ett profetiskt tilltal som kom till en broder i Herren, på ett möte för ca ett år sedan. Tilltalet är lika aktuellt nu som då, och jag hoppas den kan ge tröst och uppmuntran till de som i denna sista tid väntar på Herrens återkomst.

Så säger Herren Sebaot:

Tiden lider mot sitt slut. Jag kommer snart på himmelens skyar. Jag vill ha en brinnande församling. Jag vill ha en levande församling. Jag vill ha en lycklig församling. Jag vill ha en helad församling.

Jag vill komma över detta land, från norr till söder, från öster till väster. När jag ser på detta land från min himmelska horisont, och jag ser alla städer och byar - min blick är så skarp att den ser de människor som håller på att drivas till ett evigt fördärv. Genom droger och alkoholmissbruk. Genom kriminalitet och andra svåra ting.

Men jag ser någonting mer som inte ni ser. Jag har gett min Helige Ande order, order att börja påverka landet. Och mina änglafurstar har tagit upp striden med satans änglar. Och det är segerdagar framför, säger Herren.

Frukta inte, frukta inte, frukta inte, säger Herren. Ni hör om allt det hemska som händer i världen. Ni ser tidstecknen. Folk reser sig mot folk, rike mot rike, hungersnöd och jordbävningar från den ena orten efter den andra. Men, säger Herren, det är bara början av födslovåndorna.

Men mitt i den här tiden ska jag sända min Andes regn. Men jag behöver troende. Jag behöver ödmjuka hjärtan. Jag behöver vidöppna hjärtan. Och när jag ser era hjärtan, så ska jag fylla er med glädje, med frid. Jag skall rena er så fullständigt att er fiende bländas av renheten, säger herren Herren. 
Gå med mig, vandra med mig, löp med mig på vädjobanan. Jag ger det här, säger Herren Sebaot. Amen.